- Gabriel Erb
- Franciszek Noga
- Zuzanna Stepień
- Martyna Szydło
- Szymon Urbaniak
- Szymon Wyględacz
- Emilia Zagrodnik
- Franciszek Borkowski
- Rafał Bryja
- Olga Hombek
- Zuzanna
- Piotr Jama
- Otylia Majka
- Artur Małolepszy
- Marta Michnik
- Michał Morawiak
- Radosław Paprotny
- Alan Pawelec
- Natalia Podgajna
- Bartłomiej Pinkosz
- Śliwińska Julia
- Hugo Trzęsicki
- Antonina Krupa
- Mateusz Bartela
Ramowy rozkład dnia Oddziału Przedszkolnego - grupa młodsza w roku 2014/2015
8.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci w sali, zabawy indywidualne, Aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo-dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej. Praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza w sali. Praca z dzieckiem zdolnym.
8.30 – 9.00 Ćwiczenia poranne i zabawy ruchowe integrujące całą grupę.
9.00 – 9.30 Czynności higieniczne i samoobsługowe, praca dyżurnych (4 – latki)
9.30 – 10.00 Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, mycie rąk.
10.00 – 10.45 Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego z całą grupą i w małych zespołach. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą.
10.45 – 11.00 Czynności samoobsługowe w szatni związane z wyjściem na spacer, plac zabaw wdrażanie do samodzielności.
11.00 – 12.15 Pobyt na powietrzu. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielki w małych grupach, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, zabawy na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku; Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej.
12.15 – 12.30 Czynności samoobsługowe w szatni, zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu, praca dyżurnych (4 – latki).
12.30 – 13.00 Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, praca dyżurnych (4 – latki).
Rozchodzenie się dzieci 5-godzinnych.
13.00 – 14.00 Zajęcia dodatkowe z j. angielskiego, religii, rytmiki.
Dla dzieci pozostałych: Czas relaksu, słuchanie muzyki relaksacyjnej i literatury dziecięcej itp. Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza w sali lub w ogrodzie. Praca z dzieckiem zdolnym. Organizowanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział w zajęciach dodatkowych prowadzonych
14.00 – 15.00 O godz. 14.30 podwieczorek poprzedzony czynnościami higienicznymi, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, praca dyżurnych. Rozchodzenie się dzieci.
Działania dotyczące realizacji podstawy programowej realizowane są w godz. 8.00 – 13.00 z podziałem czasu w rozliczeniu tygodniowym:
Zabawa swobodna (1 godz. dziennie)
Zajęcia i zabawy na świeżym powietrzu (1 godz. 15 min. dziennie)
Zajęcia dydaktyczne (45 min. dziennie)
Samoobsługa, organizacja, czynności porządkowe itp. (2 godz. dziennie)